Predromanička je crkva Svete Eufemije prva sagradena uz same zidine palače i to uz njezin sjeverni zid u 11. stoljeću. Te 1069. godine, kada je utemeljen samostan benediktinki, Split je u vlasti hrvatskog kralja Petra Krešimira IV. Poslije osam stoljeća samostan strada u požaru.
Na sreću nam je ostala kapela Blaženoga Arnira, splitskoga nadbiskupa iz XII. stoljeća, u kojoj je Juraj Dalmatinac 1444. godine ostavio svoj lako prepoznatljiv rukopis - oltar s reljefom. Svjedokom benediktinskog života osta elegantni zvonik, izgrađen u XVII. stoljecu.
Kapela Blaženoga Arnira o Božiću postaje najljepšim betlehemom, hodočašćem Splićana.
Kasnoantička crkvica sv. Teodora građena je istodobno sa crkvicom sv. Martina, ali iznad Željeznih vrata, nad najživljom gradskom ulicom, nekadašnjim Decumanusom. Vjerojatno je podignuta već u 6. stoljeću, a posvećena sv. Teodoru, zaštitniku bizantske vojske. Preuređena je u 11. st. podizanjem zvonika, najstarijeg sačuvanog na hrvatskoj obali Jadrana. U unutrašnjosti crkvice otkriven je zabat oltarne pregrade s imenom gradskog priora Furmina (suvremenika hrvatskog kralja Zvonimira) i njegovih dviju žena, Magi i Bite.
Splićani je zovu Gospe o Zvonika.
Crkvica svetog Martina u Splitu je mala crkva smještena uz sjeverno pročelje Dioklecijanove palače, na mjestu stražarskih prostora, poviše Zlatnih vrata (Porta aurea). U taj prostor uklopljena je već u 5.-6. stoljeću, a posvećena je svetom Martinu, zaštitniku vojnika, krojača i suknara, što se povezuje s dokumentiranim postojanjem carske radionice za izradu sukna i tkanina (gynaeceum) koja je postojala upravo u tom dijelu Palače.
Na ulazu u crkvicu nalazi se natpis koji spominje svećenika Dominika, dok se na oltarnoj pregradi, jedinoj sačuvanoj in situ u Dalmaciji, nalazi natpis s posvetom crkve Bogorodici, Svetom Grguru papi i blaženom Martinu.
Predromaničkoj fazi, vjerojatno 9. stoljeća, pripada bačvasti svod, oltar u apsidi s uklesanim križem starokršćanskih oznaka i male tranzene, postavljene po sredini velikih zazidanih antičkih otvora na južnom zidu. Kasnijoj predromaničkoj fazi 11. stoljeća pripada oltarna pregrada te zvonik, koji je kasnije porušen.
Crkvica je u vlasništvu sestara dominikanki koje uz nju imaju samostan.
Crkva sv. Feliksa nad potokom, mučenika iz Dioklecijanova vremena, nalazila se na položaju crkve Sv. Frane na Obali. Prema kronici Tome Arhiđakona sagradio ju je splitski nadbiskup Ivan koji je uz nju živio, gdje je i pokopan. U 13. st. u crkvu sv. Felicija udomiše se Mala braća svetoga Franje, fratres minores, koji u glavnom oltaru čuvaju i štuju raku sv. Felicija.
Pučka predaja kaže da je sam sveti Franjo osnovao samostan u Splitu 1214. godine, kada je prolazio kroz Split.
S franjevcima se javlja novi tip crkveno-samostanskog kompleksa, s klaustrom kao glavnim prostornim akcentom, oko kojega su samostanske zgrade.